torsdag 21 januari 2010

TÄVLING - vinnare utnämnd!

Ett stort tack till alla er som deltagit i vår tävling. Med tanke på hur mycket konstiga saker man kan hitta här i Taiwan så tror jag att jag ska hålla tävlingar lite nu och då. Nu till denna första tävling. Ni har varit uppfinningsrika och använt er fantasi väl. Vi har fått svar så som, picknickkorg, godis, smyckesskrin med broscher, chokladkakor i form av seriefigurer, chokladkartong, halsband och även en gissning på ormfångarutrustning.
Ett av svaren vill jag återge som ett citera, det lyder som följer:
"Ja, vad är det i lådan? Ser ju ut som den typiska taiwanesiska varianten på vår Aladdinask (dvs med ett lager av friterade skalbaggar och under den härligt doftande torkade fisken)… så det får gälla om det är en present till någon av dig o Jocke.. om det är en present till något av barnen så är det svårare… fast å andra sidan med en sådan fin låda, med gångjärn o allt i en tekniktokig del av världen så blir min gissning att det är en laptop… eller ja nej ja jo jag satsar på en variant av Playstation!!!"

DET RÄTT SVARET ÄR EN ASK MED KAKOR!
Vinnare blir därför Inger som har gissat närmst, med kakor i form av seriefigurer. GRATTIS!!!

Såhär ser det ut i asken. En dotter till en av Jockes arbetskamrater har nyligen gift sig och då ger man presenter till de som kommer på bröllopet. Nu var vi inte på bröllopet, men alla på Jockes jobb fick en varsin låda ändå.



Oftast är kakorna man får i denna typ av presentaskar inte så goda, men dessa smakade riktigt bra.

Elias gillade chokladvarianterna.



Emma gillade vanlijvarianterna.



Jocke tyckte inte om varianten gjord på grönt te, men fick äta en sådan bara för att.



Ja, jag kan väl visa en annan variant med grönt te i förpackning också.
Inte så god!




_____________________________________________________________


Någon i vår familj har fått denna låda i present av en taiwanesisk bekant.
Nu undrar jag om du kan lista ut vad som finns i lådan.
Tävlingen pågår fram till och med 20 januari 2010 klockan 23:00 svensk tid.
Jag vill ha ditt svar på min mailadress: axelsson.veronica@yahoo.com
Pris till den som gissar rätt utlovas.
Lycka till!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar