söndag 31 januari 2010

Emmas aboriginal museum, 9:de december

I december bjöd Year 1 in familjerna till aboriginalmuseum i klassrummen.



Vi blev vid entren till museet mött av en guide, som skulle visa oss runt.



Vi fick en informationsbroschyr om museet och om alla regler som man måste följa som besökare.


Vår guide var mycket duktig och hon kunde svara på alla våra frågor.


Här ser vi två glada besökare.




Lite aboriginal kläder.



En 3D karta som visar Taiwan.




Emma har skrivit en dikt på pappret under denna fina blus.



Emma och en av hennes klasskamrater visar sina fina operamasker.



Mycket fina aboriginalhattar.



Guiden visar hur man har den på huvudet.



Sedan får museibesökarna prova om de vill.

_________________________________________



Jag är så glad att jag kan gå och titta på alla saker som de gör i skolan och att jag kan hjälpa dem så mycket som jag kan. Idag, 1 feruari, har jag till exempel varit i skolan och lyssnat på Emma och hennes klasskamrater en och en läsa sina läsläxor för mig. Imorgon ska jag åka med klassen till en annan skola där barnen ska få vara med om ett Chinese New Year firande, på traditionellt vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar